Grote transformatie.

In de winter transformeert Toepad voor een deel van hockeyclub naar wintersportoord. Daarnaast verrijst er op veld 5 een blaashal ter grootte van het veld, die wordt gebruikt voor zaalhockey.

Tijdens de winterstop wordt op veld 3 en 4 de mobiele 400-meter baan van Schaatsbaan Rotterdam geplaatst. In 2018 zijn deze twee hockeyvelden vernieuwd, waarbij onder de toplaag van de velden de verankering voor de schaatsbaan is geplaatst. Zo kan de overdekte ijstunnel elke winter gemakkelijk op- en afgebouwd worden. De zaalhockeyhal doet in de winter dienst als overdekte krabbelbaan. Hier ligt van november t/m februari 1600 m2 ijs voor beginnende schaatsers én curlers. Jaarlijks komen meer dan 205.000 snelrijders, recreanten en wintersportliefhebbers uit de regio door de poortjes van Schaatsbaan Rotterdam, waarvan 31.000 Rotterdamse schoolkinderen, die gratis kunnen schaatsen met de klas of school

Sinds de herfst van 2018 wordt op veld 5 een blaashal neergezet met ruimte voor 4 zaalhockeyvelden. Dit is de eerste blaashal van Nederland die over een volledig hockeyveld wordt geplaatst! Dankzij deze hal kunnen alle leden van RHV Leonidas ook in de winter blijven hockeyen. Alle jeugdteams van Leonidas spelen mee in de zaalhockeycompetitie; daarnaast doen ca. 30 seniorenteams mee. Deze teams trainen 1 a 2 keer per week in de eigen zaalhockeyhal.

Hier worden ook in het weekend de ‘thuis’-wedstrijden van de Leonidas-teams in de KNHB-zaalcompetitie gespeeld. De hockeyvelden die niet gebruikt worden, worden verhuurd aan hockeyclubs uit de regio voor zowel trainingen als wedstrijden.